خانه / دسته‌بندی نشده / پنج ماده غذایی که شما را شادتر می کند

پنج ماده غذایی که شما را شادتر می کند

در این مطلب قصد داریم چند ماده خوراکی که در شادی و نشاط شما تاثیرگذار هستن رو بهتون معرفی کنیم. قطعا هر انسانی دوست داره در طول زندگی سالم و شاد زندگی کنه. شادبودن و شادزیستن بخش کوچکی از خواسته های هر انسان هستش. اگه شما هم به شادی خود اهمیت میدین با ما همراه باشین…

مواد غذایی شادی آور

امروزه علم تونسته ثابت کنه که برخی از غذاها شما را شادتر می کنند. طبق مطالعات اخیر، برخی محصولات و خوراکی ها با بهبود روحیه شما همراه بوده اند.
تغذیه و رژیم غذایی ما به بهزیستی ما کمک می کنه. برخی از مواد غذایی دارای مواد مغذی هستن که به طور مستقیم بر وضعیت روانی ما تأثیر میزارن. در اینجا لیستی از ۵ ماده غذایی برتر آورده شده که میتونه به افزایش شادی و سلامتی شما کمک کنه.

 

مـواد غـذایی شـادی آور / انواع توت

توت/مواد غذایی شادی آور

براساس تحقیقات طعم های خاص در انواع توت شباهت شیمیایی با اسید والپروئیک دارند که یک داروی تقویت کننده خلق و خوی است. علاوه بر این، آنتوسیانیدین فلاونوئید موجود در توت التهاب را کاهش میده که برای جلوگیری از افسردگی موثر هستش.

 

مواد غذایی شادی آور / ماهی

ماهی/مواد غذایی شادی آور

همه ما می دونیم که ماهی قزل آلا به دلیل داشتن خواص سالم بسیار شناخته شده است. اکثر مردم خوردن ماهی قزل آلا را برای حفظ سلامتی بدنشان دوست دارن. اما ماهی میتونه به سلامت روح و روان ما هم کمک کنه. ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستش که میتونه خلق و خوی را بهبود ببخشه و با افسردگی مقابله کنه.

 

مـواد غـذایی شـادی آور / سیب

سیب و سلامتی

همه ما این جمله را شنیدیم “خوردن روزانه یک سیب برای حفظ سلامتی بدن لازمه”. این میوه باید بخشی از ضروریات زندگی روزمره ما باشه. چیزی که بسیاری از مردم نمی دونن اینه که اگه شما بیش از یک سیب در روز مصرف کنید، احساس خوشبختی خواهید کرد. شما می تونید به عنوان یک میان وعده در اواخر شب به سیب متوسل بشین، زیرا این ماده غذایی برای بدن شما بسیار سالم و مناسب هستش.

 

مواد غذایی شادی آور / آووکادو

آووکادو

این میوه سرشار از تیروزین است. یک اسید آمینه که باعث ترشح دوپامین و آدرنالین میشه. این دو هورمون به عنوان انتقال دهنده های عصبی تنظیم کننده خلقی و میل جـنسـی در نظر گرفته میشن. آووکادو همچنین منبع خوبی از ویتامین B (برای سیستم عصبی مفید) ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم (کمک به مبارزه با استرس) و فیبر است.

 

مـواد غـذایی شـادی آور / تخم مرغ

تخم مرغ

علاوه بر اینکه منبع مهمی از پروتئین محسوب میشه، باعث شادابی شما هم میشه. تخم مرغ دارای ارزش غذایی بالا و مقادیر زیادی کولین هستش که به تقویت حافظه کمک میکنه. کولین بیشتر در زرده وجود داره. سعی کنید در برنامه غذایی تون مصرف منظمی از تخم مرغ داشته باشید.

 

مواد غذایی شادی آور بسیار زیادی هستن که میتونن به سلامتی و شادابی شما کمک کنند. ما در اینجا به ۵ مورد اشاره کردیم که بسیار مفید و تاثیرگذار هستن. امیدواریم همیشه در کمال صحت و سلامتی از زندگی شادتون لذت ببرین…

درباره‌ی mirjalili

با سلام و خوشآمدگویی خدمت شما دوست عزیز. بنده میرجلیلی هستم عاشق دنیای وب و تولید محتوا. سال ها در زمینه موفقیت و بهبود شرایط زندگی تحقیق و تلاش کردم و توی این سایت قصد دارم تجربیات خودم رو با شما عزیزان به اشتراک بزارم. امیدوارم مطالب وبسایت علی بامرام برای شما مفید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
1 + 20 =